aciresgalleri

Alla inlägg under juni 2011

Av aciresgalleri - 30 juni 2011 12:47

Först och främst vill jag gratulera min barndomsvän R som fick en son i går  Är så glad för eran skull  

Önskar lille B all lycka här i livet!!  

Fick även reda på att jag ska bli faster(makens syster) till gosse som väntas komma till vintern  

Och den 10 augusti ska jag bli moster till en liten gosse till  längtar sååå

jisses det verkar bara födas pojkar nu  Ett riktigt pojkår med andra ord!!!!     



Tja vad har nu gjort sen sist jag skrev då...hmmmmmm..

Liten sammanfattning!

Jag har planterat nya blommor på balkongen  

    
Ja..midsommaren var lugn och skön.. Var med min lilla familj på sibbarp och gick på nöjesfältet där...kollade lite grann på marknaden också..inhandlade lite sockar till oss och sen blev det de vanliga...vi hamnade vid chokladhjulet och vi vann choklad  2 kg marabou mjölkchoklad!! gotti gottgott!!!


Sen åkte vi hem och åt matjessill och nypotatis...med alla dess tillbehör!och givetvis mängder med jordbubbar,,mums!  

lördagen och söndagen tillbringade vi utomhus...vi provade fiskelyckan...vilken lycka???  nåja det blev ingen fisk men vad gör det...jag och maken tog det med ro...barnen däremot tog det lite sämre...sonen sa gång på gång...-Jaha, då får vi ingen mat idag! som om vi var så beroende av att få en fisk hahahaaa...riktigt så illa ställt har vi det inte  dottern ville bara få upp en lax så vi kunde köra hem och laga lax med potatis och citronsås!  


på måndagen arrangerades det barnens dag här på området!

Alltid kul när det ordnas något för barnen, synd bara att det är så sällan...Det var lite pyssel och hoppborg och en mekanisk tjur. Sen gick barnen en tipsrunda och när de lämnat in lappen fick de korv och dricka...När det slutade vid 2 fick barnen en liten present...de fick ställa sig i kö och plocka´en present från en pappkass...

Dottern öppnade sin och det var färgpennor...snacka om att hon blev besviken...sonen ville vänta och öppna till han kom hem....till hans besvikelse var det en barbiedocka  så barnen rusade ner igen och lyckades få byta till en annan sak...såpbubblor!

Eftersom maken skulle vara borta på kvällen så passade jag och barnen på att äta pasta  sen gjorde vi stora maffiga amerikanska chokladmuffins med massor av hackad choklad i!!! supergoda! Som vi packade ner i picknickorgen...och så traskade vi ner i parken...Trodde det skulle vara nån där, men det kom ingen på de tre timmar som vi satt där så vi fick äta muffinsen själva...nåja men det var mysigt ändå  

Igår gick jag med barnen till coop för att inhandla lite kläder till barnen och mediciner till mig.....sen blev det ett stopp på pölsemannen och sen ett stopp vid glassbaren  

och sen bar det hemåt för att fira lilla kisen som fylldde 1 år    ..

Idag har det inte blivit mycket gjort...kört en maskin tvätt bara...känner att kroppen inte klarar så mycket idag men men....så är det...

Väntar såååå på en bild på R & D lilla underverk  vill så gärna se honom  

Lite bilder på mina goa kisar


Såååå gott med kattgräs    luringen

    Sååå skönt att ta en tupplur i lådan när den är nytömd  knasiga katt

        

Ha en underbar dag alla mina vänner!  


Av aciresgalleri - 24 juni 2011 12:12

Önskar er alla en riktigt glad midsommmar!

Hoppas ni alla får en underbar dag!


Många kramar   

Av aciresgalleri - 21 juni 2011 10:04

Nu äntligen har jag fått bilderna på de små liven  


Pojken: Stisse!  

 



och


Flickan: Essie!  Hon är den som är mest vit utav dem båda...

magen är vit, så man ser de små rosa tuttsingarna    

Av aciresgalleri - 16 juni 2011 11:09


Som liten spelade min mamma ofta denna visa.

Jag minns att hon alltid grät när hon hörde den....

Jag brukade ofta undra vad det var som var så ledsamt med visan...

Sen jag blev äldre och fick barn själv så förstod jag...

Speciellt när man relaterar till att vi var ett hårsmån från att förlora våran son..

Så om ni som läser min blogg tar er tid att lyssna på visan, så berör det säkert er med...


För varje gång jag hör den så gråter jag med...precis som min mamma..


Av aciresgalleri - 15 juni 2011 11:10

Morgonen gick i stressens tecken 

Vaknade 8 och fick smärre panik för lilleman börjar 9 på dagis. Satt uppe sent med maken och beställde ny matleverans till på torsdag....smidigt som attan att handla hem mat så här  

 Jo tillbaka till morgonbestyren.....såg att katten   lekte frenetiskt med något på sonens rum, men la inte större uppmärksamhet på det...hade inte tid..stressa stressa...tills jag rullade upp mörkläggningsgardinen  där kröp en ollonborre!!!!tills sonens förtjusning hahahaa, han älskar alla kryp och insekter..så det blev till att fånga in den i en  burk...lilleman tittade storögt och studerade den, Så med andra ord blev det ännu segare att få honom att klä på sig och äta...när klockan var fem i 9 hade han fortfarande inte fått på sig kläderna men smörgåsen hade han fått i sig...när han äntligen fått på sig byxorna upptäckte jag att han inte bytat kalsonger utan trätt på dagens kalsonger utan på  

Så det var av med byxor och bägge kalsongerna och fick det rätt tillslut...borstade tänderna på honom och Sen knatade vi till dagis...vi var där runt 5 över 9, så det blev ju inte så himla sent ändå...Efter jag lämnat älsklingen gick jag en runda med min nyvunna vän  och hennes goa hund...

Är oerhört tacksam för att jag lärt känna henne  känns skönt att man kan vara sig själv och prata med henne om allt..Finns inte många människor som man kan göra det med nu förtiden...


När jag kom hem körde jag igång en maskin tvätt..och sen åkte ollonborren ner i toan..Envis jäkel, spolade många gånger men den höll sig vid ytan..lade på papper och vatten på det för att tynga ner..men den kravlade sig upp ändå  men tillslut lyckades jag spola ner den, HA!!....

Nu ska jag rensa och rengöra kylen inför tordagens matleverans..och organisera lite i skafferiet och frysen...

undrar så hur det är med dottern idag i skolan...i går hade hon näsblod 5 gånger...Det är likadant varje vår..i och med hon har pollenallergi och tar kortisonnäspray blir slemhinnorna i näsan så sköra...När det blödde/rann som mest igår tryckte jag upp en tampong i näsan på henne...riktigt korkat jag vet  den expanderar ju!!! så tösen mer eller mindre skriker - mamma!!!! det spänner i näsan! tro fan det med en tampong i näsan som suger!!! Så det gör jag inte om.

nåväl vi fick stopp på det till slut...stackars tös  


Nä nu blir det bloss   och en kaffe   och sen kylstädning!!


kramkram


Av aciresgalleri - 14 juni 2011 13:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av aciresgalleri - 10 juni 2011 13:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av aciresgalleri - 10 juni 2011 12:26

Många skulle säkert ge mycket för att vrida tiden tillbaka och bli 20 år igen...Men inte jag..

Jag trivs med den jag är...Med åren har man mognat och blivit mer erfaren.. Man kan ta en del med ro, man överreagerar inte som när man var yngre..Visst bli man ledsen när människor sårar en, talar illa om en..Det gör jävligt ont..Men jag sträcker på mig för jag vet vad som är sant och inte sant...Det tar för mycket energi att låta det tära på mig...

Ni som känner mig vet att jag aldrig vill någon något ont tvärtom. Ni vet också att jag aldrig skulle yppa något som sagts till mig i förtroende. Ni vet var ni har mig...Jag anser att man kommit till världen för att stötta och hjälpa sina medmänniskor, inte stjälpa..

Alla är vi olika och unika med olika behov och förutsättningar här i livet...

Att vara rik betyder inte att man har en massa pengar på banken..

   Att vara rik är:

  • Att vara älskad
  • Att ha en familj
  • Att ha tak över huvudet
  • Att ha mat på bordet och att kunna äta sig mätt
  • Attt ha kläder på kroppen
  • Att ha en säng att sova i om natten
  • Att ha vänner

Jag anser att jag är rik, för jag har allt det där. Och det är jag oerhört tacksam för..  

Presentation

Tiden får utvisa!!!

...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

mjau

mina besökare

*********************************************


Ovido - Quiz & Flashcards